Inviato: 12 settembre 2008, 10:40
Francy and Celicas,
Yes, I have the widetrack AMC20 rear with 2 piece shafts, and a Dana 30 front. Both with lockers. I could make these axles work for up to a 35" tire, but I'd constantly be breaking shafts and U-joints. Not to mention, the ring and pinion gearing of 2.73 is far too high, and due to the low carrier break, regearing would cost far too much.
I'm not new to 4x4, just new to Sicilia. If you can point me in the direction of the parts I need, I can handle the rest, haha.
The Ford 9" would have to be built to withstand a 37" tire, they are more suited to 35" as well. ..Also, they weigh about 500Lbs, which would cost over $3,000USD to have shipped here.
I'm looking for something more like the Dana 60 or 70, or a Chevy 14 bolt for the rear, and a matching Dana 44 or 60 for the front. I've also heard good things about the axles in the Nissan Patrol, but I don't know too much about them. As I stated before, I'd really like to go "full width," meaning the axles would be 65" long or longer.
I already have the Dana300 transfer case.
I'm not worried about custom driveshafts and the stuff like that, I know just where I'd go for those. ..Anything less than 75Lbs, I can have shipped from the States with no problems.
---------------------
Francy e Celicas,
Sì, ho l'widetrack AMC20 posteriore con 2 alberi pezzo, e un Dana 30 davanti. Sia con armadietti. Potrei fare questi assi di lavoro fino ad un 35" tyre, ma io ho costantemente essere rottura pozzi e U-articolazioni. Per non parlare, l'anello e pignone computo dei 2,73 è troppo alta, e data la bassa vettore pausa , Regearing costerebbe troppo.
Io non sono una novità per 4x4, solo a nuove Sicilia. Se si riesce a punto di me in direzione delle parti ho bisogno, sono in grado di gestire il resto, haha.
Ford 9" dovrebbe essere costruito a un 37" stanca, sono più adatti a 35". .. Esse devono, inoltre, pesano circa 500Lbs, che verrebbe a costare più di $ 3000USD avere spediti qui.
Sono alla ricerca di qualcosa di più simile al Dana 60 o 70, o di una Chevy 14 freccia per il posteriore, e un corrispondente Dana 44 o 60 per il fronte. Ho anche sentito buone cose circa gli assi nella Nissan Patrol, ma non so molto su di loro. Come ho affermato prima, Mi piacerebbe molto andare "piena larghezza," il significato sarebbe assi 65 "lungo o più a lungo.
Ho già Dana300 il trasferimento.
Non sono preoccupato per driveshafts personalizzato e la roba che piace, so solo che avevo dove andare per coloro. .. Qualsiasi soluzione inferiore 75Lbs, posso avere spediti da parte degli Stati senza problemi.
Yes, I have the widetrack AMC20 rear with 2 piece shafts, and a Dana 30 front. Both with lockers. I could make these axles work for up to a 35" tire, but I'd constantly be breaking shafts and U-joints. Not to mention, the ring and pinion gearing of 2.73 is far too high, and due to the low carrier break, regearing would cost far too much.
I'm not new to 4x4, just new to Sicilia. If you can point me in the direction of the parts I need, I can handle the rest, haha.
The Ford 9" would have to be built to withstand a 37" tire, they are more suited to 35" as well. ..Also, they weigh about 500Lbs, which would cost over $3,000USD to have shipped here.
I'm looking for something more like the Dana 60 or 70, or a Chevy 14 bolt for the rear, and a matching Dana 44 or 60 for the front. I've also heard good things about the axles in the Nissan Patrol, but I don't know too much about them. As I stated before, I'd really like to go "full width," meaning the axles would be 65" long or longer.
I already have the Dana300 transfer case.
I'm not worried about custom driveshafts and the stuff like that, I know just where I'd go for those. ..Anything less than 75Lbs, I can have shipped from the States with no problems.
---------------------
Francy e Celicas,
Sì, ho l'widetrack AMC20 posteriore con 2 alberi pezzo, e un Dana 30 davanti. Sia con armadietti. Potrei fare questi assi di lavoro fino ad un 35" tyre, ma io ho costantemente essere rottura pozzi e U-articolazioni. Per non parlare, l'anello e pignone computo dei 2,73 è troppo alta, e data la bassa vettore pausa , Regearing costerebbe troppo.
Io non sono una novità per 4x4, solo a nuove Sicilia. Se si riesce a punto di me in direzione delle parti ho bisogno, sono in grado di gestire il resto, haha.
Ford 9" dovrebbe essere costruito a un 37" stanca, sono più adatti a 35". .. Esse devono, inoltre, pesano circa 500Lbs, che verrebbe a costare più di $ 3000USD avere spediti qui.
Sono alla ricerca di qualcosa di più simile al Dana 60 o 70, o di una Chevy 14 freccia per il posteriore, e un corrispondente Dana 44 o 60 per il fronte. Ho anche sentito buone cose circa gli assi nella Nissan Patrol, ma non so molto su di loro. Come ho affermato prima, Mi piacerebbe molto andare "piena larghezza," il significato sarebbe assi 65 "lungo o più a lungo.
Ho già Dana300 il trasferimento.
Non sono preoccupato per driveshafts personalizzato e la roba che piace, so solo che avevo dove andare per coloro. .. Qualsiasi soluzione inferiore 75Lbs, posso avere spediti da parte degli Stati senza problemi.